2011. szeptember 2., péntek

Iskola, múzeumok és a élet nagy kérdései :)

Eltelt az első teljes hét, ami a bolgár nyelv körül forgott... röviden összefoglalva fárasztó volt.... hosszabban: NAGYON fárasztó volt...

Megírtuk az első tesztet is. Őszintén nem számítottam túl jó eredményre, eléggé összezavaró volt néhány feladat... ráadásul meglepetésként ért minket a teszt... másnapra javítva volt... Много бовър avagy nagyon jó, olvasható a jobb felső sarokban... tágra nyílt szemek, ez nem lehet az enyém!!! De, ez nem másé, szóval újult erővel álltam neki a tanulásnak az nap :)

A péntek mindig felüdülés, csak fél nap és utána múzeum látogatás... ma megállapítottam, hogy itt csak mini múzeumok léteznek. A város történeti múzeumban szembesültem a ténnyel, hogy van egy nép, akik többször lázadt fel, mint mi... a nap kérdése számomra az volt, hogy a katonai egyenruhában nem sültek meg??? Olyasmi, mint a magyar huszár ruha, de szerintem jóval vastagabb... bár tény, hogy fehér volt... de nem hinném, hogy akkoriban itt tundra éghajlat dominált volna... ráadásul a szabadságharc nyáron volt (átlag hőmérséklet 30 fok lehet), végül annyira jutottam, hogy őszinte részvétem nekik, ha abban a ruhában túléltek egy napot is már hősök voltak. :)

Másik izgalmas felfedezésem a régészeti múzeumhoz köthető... egyik teremben látható volt egy fotó munkásokról (kb kőműves és szobafestő csoportképre emlékeztetett)... komoly fejtörést okozott, hogy miért lehet kint az a kép, rajta felváltva overállos és félmeztelen férfiak... majd 5 perccel később lejebb néztem és kiderült, hogy nem minden régész hord világos bézs színű ruhát, kalapot, kerek szemüveget  fekete, néhol a portól inkább szürke bakancsot, mint a filmeken :)

Hát azt hiszem ennyi ami érdekesebbnek mondható... végül egy kép az óráról... néha már nem bírjuk... van ez így :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése