2011. szeptember 15., csütörtök

Lassan vége az első hónapnak

Ma sok fordulót ünneplek :) Egy éve ilyenkor erre felé tartottam... vagy már itt is voltam... nem tudom biztosan. Mához egy hétre pedig költözés Szófiába... de azért ne szaladjunk annyira előre.

Egy hónap elég volt ahhoz, hogy kialakuljanak baráti kapcsolatok... az én szívem az olaszokhoz húz. Bár gyakran olaszul beszélnek, mégis élvezem és egyre többet meg értek. Sara pedig elkezdett olaszul tanítani :) (ha minden jól alakul, akkor második félévben jön 3 hónapra Magyarországra, gyakorlatra :)) Ja és jövőre irány Szardínia :D az egész szigetet végig fogom utazni, már most várom... pedig milyen messze van még :) de már annyi képet láttam róla, hogy útrakész vagyok :)

Olasz mellett persze a fő nyelv a bolgár... küzdök is vele. Nagyon megszerettem és a saját lustaságomhoz képest rengeteget tanulok... főleg most, hogy bejöttek a különböző igeidők, amikben a logikát még nem sikerült megtalálnom... de a névelőragozás is két hét késéssel esett le, bár most nincs két hetem, mert kedden záróvizsga. Ami annyit jelent, hogy 11 tanóra van hátra. Persze szorgalmas tanuló létemre napi szinten látogatom a könyvesboltot újabb könyvekért... szótár, nyelvkönyv... mai célom egy igetáblázat, miután bebizonyosodott, hogy az igeragozásának tekintetében nem vagyok túl jó tippelő :) Azért a mindennapi életben már egyre több mindenre képes vagyok, pl.: a kávét zsírszegény tejjel kérni a Costa Caféban!!! <3 (nincs élet kávé nélkül :))

És akkor kicsit ugorjunk vissza az időben, egészen szombatig. Nesszebár... hát semmit nem változott egy év alatt, de azért még mindig baromi szép :) a múzeumi vezetőnk kedven angol kifejezése a "by the way" volt, ha 30szor nem hallottuk fél óra alatt, akkor egyszer sem :) ezen kívül nem sok mindenre maradt időnk... ebéd...kávé... és egy kis séta... aztán már indultunk is vissza. A hétvége csúcspontja nekem a szörf EB megnyitója volt, de szembesülnöm kellett azzal a szomorú ténnyel, hogy az élőbeszédben komoly problémáim vannak a magyarral. Ebből sejthető, hogy megtaláltam a magyar versenyzőket, 4en is képviselik a mi tengernélküli aprócska országunkat... ki gondolta volna... persze ott van a "Magyar tenger" (

Következő bejelentkezésem talán már a bolgár fővárosból lesz!!! Ebben az esetben
унгарско море :)). Komoly fejtörést és álmatlan éjszakákat okozott nekem ez az EB... 5 milliós kérdés: miért vannak amerikai, kanadai, hongkongi, japán és ausztrál versenyzők??? (a közelkeletet már nem említem, azt már megszokhattuk más eseményeken)... ha nem sikerült a válasz adás, akkor itt a vigaszági kérdés: vajon Bulgária értett félre valamit vagy az Európán kívüli országok??? A megfejtéseket az eletnagykerdesei@zsuzsivoltam.hu e-mail címre várom :)

Talán ez az utolsó bejegyzésem Burgaszból... ezérthát: довиждане Бургас!!!! <3
сега слушаш тази италианска музика!!! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése